Prema prvim nepotpunim podacima sustava eVisitor, u Hrvatskoj je tijekom prvih osam mjeseci ove godine ostvareno 17,2 milijuna dolazaka i 89,8 milijuna noćenja, što u odnosu na isto razdoblje prošle godine predstavlja rast od +2 posto u dolascima i +0,5 posto u noćenjima. Od toga je na Jadranu ostvareno preko 86 milijuna noćenja, na kontinentu gotovo 2 milijuna noćenja, dok je u gradu Zagrebu ostvareno 1,8 milijuna noćenja.
„Hrvatski turizam bilježi rekordne rezultate i kada govorimo o turističkom prometu i kada govorimo o potrošnji. Zadovoljni smo ostvarenim, iako prostora za napredak još imamo, a posebno u kontekstu daljnje stabilizacije cijena, koja ostaje ključan faktor i u ostatku godine, ali i u pripremama za sljedeću godinu. Turizmom upravljamo prema načelima održivosti kao što je i definirano strateškim i zakonodavnim okvirom. Paketom zakona u trokutu porezne, prostorne i turističke politike, koji su na snagu stupili ove godine stvaramo održivu strukturu smještajnih kapaciteta“, izjavio je Tonči Glavina, ministar turizma i sporta.
Kada turistički rezultat Hrvatske segmentiramo po županijama, tijekom prvih osam mjeseci je najviše noćenja ostvareno u Istri (25,2 milijuna noćenja što je +0,3 posto), Splitsko-dalmatinskoj županiji (16,9 milijuna noćenja što je +0,6 posto) te na Kvarneru (15,2 milijuna noćenja što je +0,1). Potom slijede Zadarska (13,2 milijuna noćenja što je +0,2 posto), Dubrovačko-neretvanska (7,2 milijuna noćenja što je +1,5 posto), Šibensko-kninska (5,5 milijuna noćenja što je na razini lanjskog rezultata) te Ličko-senjska županija (3 milijuna noćenja što je +1,4 posto).
Dubrovnik, Poreč, Umag, Novalja, Split, Medulin, Zadar, Vir, Rovinj, Mali Lošinj i Makarska naše su najposjećenije destinacije i sve su rasle osim Umaga.
„Tijekom glavnog ljetnog dijela turističke godine, odnosno tijekom srpnja i kolovoza uspješno smo zadržali pozitivne pokazatelje koji se odnose na kumulativno razdoblje od siječnja do kraja kolovoza što potvrđuje da Hrvatska ima stabilnu poziciju na međunarodnom turističkom tržištu. S obzirom na dobre najave partnera i povratne informacije s tržišta, u nadolazećoj posezoni očekujemo trendove koji će dodatno učvrstiti rezultat na razini cijele godine. Posebno nas veseli doprinos domaćeg tržišta u ukupnim rezultatima, kao i doprinos pojedinih dalekih tržišta, posebice SAD-a s kojeg smo tijekom prvih osam mjeseci ostvarili gotovo 600 tisuća dolazaka, čime Amerikanci po prvi put u povijesti ulaze među naših top 10 gostiju po kriteriju ostvarenih dolazaka u ovom razdoblju godine“, izjavio je Kristjan Staničić, direktor Hrvatske turističke zajednice.
Gledano prema tržištima, u prvih osam mjeseci najviše noćenja su ostvarili turisti s tržišta Njemačke (17,2 milijuna noćenja), Hrvatske (11,2 milijuna noćenja), Slovenije (9,5 milijuna noćenja) i Austrije (6,5 milijuna noćenja). Kada pak promatramo realizirana noćenja po vrstama smještajnih objekata, najaviše je noćenja ostvareno u objektima u domaćinstvu (33,9 milijuna noćenja), hotelima (19,6 milijuna noćenja), te u kampovima (17,7 milijuna noćenja).
Promatrajući turističke rezultate ostvarene tijekom glavnih ljetnih mjeseci, odnosno u srpnju i kolovozu, u navedenim je mjesecima u Hrvatskoj realizirano 9,6 milijuna dolazaka te preko 60,4 milijuna noćenja, što u odnosu na isto razdoblje lani predstavlja zaostatak u dolascima -0,5 posto te u noćenjima od -1,3 posto.
Procjene rasta prihoda od stranih gostiju iznose 3,8 posto te da će doseći 15,5 milijardi eura
Promet autocestama rastao je četiri posto, zrakoplovni promet šest posto, pomorski dva posto, a nautički turizam jedan posto na razini godine.
'Osim rekordnog turističkog prometa, imamo nikad veću potrošnju u turizmu, generiranu kroz cijelu godinu. Imamo 3,6 posto više računa nego lani, odnosno 9,9 posto veće vrijednosti, tj. šest milijardi eura na 310 milijuna računa.
Podaci za srpanj i kolovoz kazuju da je izdano 111 milijuna računa u vrijednosti tri milijuna eura, što je sedam posto više.
Procjene rasta prihoda od stranih gostiju iznose 3,8 posto te da će doseći 15,5 milijardi eura. Od 2016. godine do danas prihodi stranih turista u prvom tromjesečju su se udvostručili.
Cjelogodišnja destinacija
'Imamo smanjenje broja kreveta u domaćinstvu, ali se istodobno povećava smještaj u hotelima i kampovima', naglasio je Glavina, dodavši da je i to poruka što turisti žele i kako bi se tržište trebalo orijentirati.
'Imamo napredak u 2025. godini u svim segmentima i očekujem daljnje pomake. Imali smo cilj pretvoriti Hrvatsku u cjelogodišnju destinaciju. Taj cilj je ostvaren i prvi put imamo rezultate koji su ostvareni tijekom cijele godine, a ne samo u dva ljetna mjeseca. Ne želimo imati preopterećene destinacije. Turizam mora biti suplement i mora postojati kontrola broja ljudi na glavnim destinacijama.
Vrlo sam optimističan što se tiče turističke posezone, iako je lani ona bila rekordna. Sljedeća turistička godina, za koju se sad počinjemo pripremati, isključivo će ovisiti o cjenovnoj konkurentnosti i svemu što tu napravimo. Vrlo je lako moguće da sljedeće godine ove rezultate koje sad imamo nećemo moći ponoviti, s obzirom na stanje na emitivnim tržištima', naglasio je ministar Glavina.
'Imamo rast u predsezoni i imamo stabilan turistički promet u glavnoj sezoni. To potvrđuje stabilnost turističkog prometa i dobru poziciju na ključnim tržištima. Ovo su prvi preliminarni podaci jer se u jednom dijelu još obrađuju. Službeni će rezultati biti sljedeći tjedan', naglasio je predsjednik HTZ-a Staničić. (iPress)