SDP-ova saborska zastupnica Sanja Radolović poručila je kako Pula i Istra zaslužuju jasnu viziju budućnosti prostora Uljanika te je stoga zatražila od Vlade i Ministarstva mora, prometa i infrastrukture odgovore na pitanje zašto do danas nije predstavljen jasan plan za njegovu budućnost.

- Prostor bivšeg brodogradilišta Uljanik već godinama stoji nedovoljno iskorišten, bez jasne vizije i odgovora na pitanja što će se s njime dogoditi, dok Grad Pula i njegovi građani trpe posljedice gospodarskog i prostornog zastoja. Istek koncesijskog ugovora dodatno povećava neizvjesnost, a javnost i dalje nema jasnu informaciju o budućnosti tog područja.

Na posljednjoj Skupštini vjerovnika Uljanik Brodogradilišta u Pazinu u travnju 2025. godine pokrenut je postupak brisanja matične tvrtke najstarijeg brodogradilišta u zemlji iz poslovnih knjiga. Radnici su nakon stečaja dobili tek polovicu svojih potraživanja, a ostatak neće nikada ni oni, ni država, ni ostali vjerovnici.

U tvrtki-kćeri Uljanik Brodogradnja 1856 danas radi oko 300 radnika i trenutačno se na manjem dijelu prostora završava gradnja najvećeg broda za prijevoz stoke na svijetu te ribarice za Norvešku. No, prema najavama Vlade, i ta će se tvrtka staviti na prodaju nakon završetka tih projekata. Time će novi vlasnik preuzeti i koncesiju na prostoru gotovo cijelog bivšeg Uljanika – sve do 2041. godine.

Problem je što se tek manji dio koncesijskog područja stvarno koristi za brodogradnju, dok veći dio propada ili se daje u kratkoročne zakupne odnose drugim tvrtkama. Takva nesigurnost onemogućava dugoročna ulaganja, poduzetnici gube poslove, a prostor koji bi mogao biti motor razvoja Pule i Istre stoji neiskorišten. Dodatno, postoji i 40.000 m² pomorskog dobra koje nije u koncesiji, na kojem posluju tvrtke u potpuno nereguliranom statusu – bez ikakve pravne sigurnosti i bez plaćanja naknada.

S obzirom da je Republika Hrvatska vlasnik 97,14% Uljanik Brodogradnje 1856, Vlada ne može i ne smije bježati od odgovornosti.

Stoga tražim od Vlade Republike Hrvatske i resornog Ministarstva mora, prometa i infrastrukture jasne odgovore:
• Koji je točan status koncesijskog područja bivšeg brodogradilišta Uljanik i zašto do danas nije predstavljen jasan plan za njegovu budućnost?
• Planira li Vlada redefiniranje područja koncesije temeljem stvarnog korištenja, kako bi se osiguralo normalno poslovanje postojećih tvrtki i stavio u funkciju ogroman dio prostora koji sada propada?
• Zašto u dosadašnjim procesima nije bilo transparentnosti niti uključivanja lokalne zajednice i Grada Pule?
• Postoji li strategija Vlade za revitalizaciju prostora Uljanika i zašto se ona još uvijek ne provodi, iako je riječ o prostoru presudnom za gospodarski razvoj Pule i cijele Istre?

Pula i Istra zaslužuju znati što će biti s prostorom Uljanika. To nije samo pitanje brodogradnje – to je pitanje gospodarske budućnosti, novih radnih mjesta, sigurnosti poduzetnika i razvoja grada. Vrijeme je da Vlada preuzme odgovornost i prestane ignorirati ovaj problem, istaknula je Sanja Radolović. (iPress)