Proteklog vikenda u Buzetu su bili održani Buzetski dani, 40. -ti po redu, jubilarni i s povijesnom konotacijom; otkazana je druga utrka zbog proloma oblaka i jako velike kiše. Iako je loše vrijeme bilo najavljeno te je  svim vozačima i njihovim timovima glavna preokupacija bila praćenje vremenski aplikacija, posjećenost je bila izuzetna. 40. INA Buzetske dane 2021. godine posjetilo je čak 240 vozača iz 13 zemalja. Vozilo se Europsko prvenstvo, Prvenstvo Hrvatske i Prvenstvo Slovenije tako da motivacije nije nedostajalo.

Buzetski dani traju tri dana, petak je rezerviran za tehnički pregled i pripremanje boxeva, u subotu se voze dva treninga i nedjelja je rezervirana za najveću dozu adrenalina i neizvjesnosti; hoće li pasti kiša ili ne!

Nakon dobivenog zelenog svjetla na tehničkom pregledu prvi dan, krenulo se sa zatvaranjem prometnica u Buzetu. Trening je vožen po lijepom i suhom vremenu, tako da je stazu od 5 km i 1 m bilo lako proći. Dok prosječan i odgovoran vozač, s normalnim automobilom uz poštivanje ograničenja brzine od 40 km/h  prođe tu stazu za nekih 7, 8 minuta, buzetski rekorder iz 2017. godine, Talijan Christian Merli prototipom „Osella FA30 Zytec LRM“ u drugoj vožnji treninga stazu je proletio za 2:07,160 minuta i prosjekom brzine od čak 141,582 km/h, što je za čak punih 3 sekunde  ili tri treptaja oka sporije od njegovog apsolutnog rekorda kojeg je postavio prije četiri godine, a iznosio je 2:04,689 minuta.

Nedjelja je u Buzet donijela nova uzbuđenja i doživljaje, pogotovo brojnoj publici koja je zdušno bodrila svoje idole čekajući doslovno cijeli dan da ih vide na punih 7,5 sekundi koliko su u vidokrugu publike, no bar su se mogli pohvaliti da su ih čuli bar još pet minuta kasnije jer decibeli su probijali granicu.  Publika se odlično zabavljala čak i kada je u dva navrata bila prekinuta utrka zbog nevremena, pa pjesme i zakuske nije nedostajalo, kao ni blata i bujica vode te im je zagarantirana viroza ili bar neka lakša prehlada. Kako su bile poštivane epidemiološke mjere, uvjereni smo da pozitivnih neće biti.

Dobro znani talijanski as Christian Merli na 40. -tim jubilarnim Buzetski danima osvojio je ovogodišnje Prvenstvo Europe Kategorije II, dok je u konkurenciji Kategorije I, turističkih automobila nagrada otputovala u Poljsku sa Szymon Lukaszczyk u Mitsubishi Lanceru koji je buzetsku stazu odvozio za 2:43,975 minuta, no da nam sve nagrade ne odvezu stranci, imamo se i mi s čime pohvaliti. Tako je naš Zagrepčanin Domagoj Perković (AMK Zanatlija Zagreb) svojim rezultatom u Mitsubishi Lanceru Evo IX osvojio treće mjesto u europskoj konkurenciji.

Nastavljamo s najboljim rezultatima po kategorijama u hrvatskom prvenstvu čije prvo mjesto čuva Perković u Kategoriji I dok je drugi  Saša Radola iz Pule (AK No Traction) s Hondom Civic TypeR koji je ujedno s vremenom od 2:53,931 srušio rekord klase i to nakon duže pauze i velike neizvjesnosti hoće li Honda biti gotova za utrku. Treće mjesto je zauzeo nekadašnji hrvatski prvak Europe na brdskim utrkama Tomislav Muhvić (AKK Petar Klepac) koji je vozio Ford Fiestu.

Nastavno na najbolje plasirane, u grupi N prvi je Saša Radola, drugi Danijel Šimunović (AKK Fly With Kolman) i treći Miroslav Ujdnenica (AK Dubrovnik Racing). Grupu A osvojio je Tomislav Muhvić, drugi je bio Ivan Pulić (AK Dubrovnik Racing) i treći Marin Božićević (AK RI autosport). U grupi E1 prvi je bio Perković, drugi Edi Kuharić (AK Opatija Motorsport), a treći Viliam Prodan (AK Opatija Motorsport). Ekipno su prvo mjesto odnijeli vozači iz Dubrovnik Racinga dok su drugi bili dečki iz AK Opatija Motorsport, a treću poziciju od 31 hrvatskih klubova ponosno nosi AK Buzet Autosport. AK Dubrovnik potvrdio je naslov Prvaka Hrvatske na brdskim stazama za 2021. godinu u konkurenciji od 20 klubova što ih dovodi do trinaestog prvog mjesta u kategoriji Brdo, a jedanaest puta su bili državni prvaci na Krugu.

Sama činjenica da je u malom Istarskom gradiću čitav vikend bilo okupljalište renomiranih i važnih imena u Hrvatskoj i Europi govori koliko smo bitno mjesto na karti auto sporta te se veselimo i jedva čekamo novo uzbuđenje uz miomirise oktana i visoke decibele.