Facebook Inc okrivio je "neispravnu promjenu konfiguracije" za gotovo šestosatnu blokadu koja je spriječila 3,5 milijarde njihovih korisnika u pristupu društvenim medijima i uslugama razmjene poruka kao što su WhatsApp, Instagram i Messenger.

Tvrtka na blogu nije navela tko je izvršio promjenu konfiguracije i je li bila planirana. Nekoliko zaposlenika Facebooka koji su željeli ostati anonimni rekli su ranije Reutersu kako vjeruju da je do prekida došlo zbog interne greške u načinu na koji se usmjerava internetski promet.

Kvarovi internetskih komunikacijskih alata i drugih resursa koji ovise o istoj mreži pojačali su problem, rekli su zaposlenici. Sigurnosni stručnjaci nisu odbacili mogućnost nenamjerne pogreške, ali ni sabotaže.

Ispadanje Facebooka iz globalne mreže bio je drugi udarac tom divu društvenih medija par dana nakon što je zviždač u nedjelju optužio tvrtku da učestalo daje prednost dobiti umjesto suzbijanja govora mržnje i dezinformacija.

Dionice Facebooka izgubile su na vrijednosti još nakon izvješća zviždača, a potom su nastavile padati. Dok se svijet hrlio konkurentskim aplikacijama poput Twittera i TikToka, dionice Facebooka pale su 4,9 posto, što je njihov najveći dnevni pad od studenog prošle godine, javlja Reuters.

"Žao mi je za svaku malu i veliku tvrtku, obitelj i pojedinca koji ovisi o nama", napisao je na Facebooku glavni tehnološki direktor Mike Schroepfer, dodajući da "može proći neko vrijeme da dođu do 100 posto".

Twitter je u ponedjeljak izvijestio o upotrebi većoj od uobičajene, što je dovelo do nekih problema u pristupu postovima i izravnim porukama.

Facebook, koji je najveći prodavač internetskih oglasa na svijetu nakon Googlea, gubio je oko 545.000 dolara prihoda od oglasa u SAD-u na sat, prema procjenama tvrtke Standard Media Index.

Tek nešto prije ponoći počeli su se povezivati s internetskom mrežom, gotovo šest sati nakon globalnog pada.

Ubrzo nakon izbacivnja iz mreže Facebook je priznao da korisnici imaju problema s pristupom njegovim aplikacijama, ali nije dao nikakve pojedinosti o prirodi problema niti je rekao koliko je korisnika pogođeno.

 

Pali Facebook, Instagram, WhatsApp i Messenger, oglasio se glasnogovornik Facebooka

Facebook, Instagram, WhatsApp i Messenger, dvije društvene mreže i dvije aplikacije za dopisivanje pale su u ponedjeljak čime su zahvaćeni deseci milijuna korisnika u svijetu, prema specijaliziranim stranicama za praćenje platformi. 

"Stranica je nedostupna" ili "nemoguće pronaći adresu servera", stajalo je mnogima na Facebooku nakon 18 sati. 

"Informirani smo da ljudi imaju problema s pristupom našim aplikacijama i proizvodima. Radimo na povratku u normalu što je prije moguće i ispričavamo se za neugodnost", tvitao je glasnogovornik Andy Stone.

WhatsApp i Instagram također su na Twitteru potvrdili pad stranica.

Web stranica Downdetector navodi 50.000 slučajeva u kojima su ljudi prijavili probleme s Facebookom ili Instagramom. Padom navedenih društvenih mreža pogođen je znatno veći broj ljudi, navodi Reuters.

Problem s WhatsAppom prijavilo je 35 tisuća korisnika, s Messengerom oko 10.000.

Facebook je ove godine već doživio sličan problem u ožujku i srpnju.

Kako javlja Index.hr, servisi pod okriljem Facebooka pali su u cijelom svijetu. 

Velik broj prijava nedostupnosti Facebooka vidi se i na stranici downdetector.com te na drugim sličnim stranicama.

Problemi s pristupom su krenuli nešto nakon 17 sati, no oko 17.40 Facebookovi servisi su potpuno pali. (iPress)