Predstavnici Grada Pule danas su održali sastanak s ravnateljicama i ravnateljima pulskih osnovnih škola na kojima je dogovarano uvođenje Građanskog odgoja kao izvannastavne aktivnosti od iduće školske godine za učenike 5. razreda. 

Grad je omogućio ovaj obrazovni program uvrštenjem troškova u proračun za 2022. godinu. Priprema i provedba GOO u svim pulskim osnovnim školama obuhvaća sve nužne troškove, od obuke nastavnica i plaćanje njihovog dodatnog rada do izrade materijala po riječkom uzoru. Sastanku su prisustvovali Dušica Radojčić, predsjednica Gradskog vijeća, Ivona Sokolov, nova pročelnica Upravnog odjela za društvene djelatnosti i mlade i Elvira Krizmanić Marjanović iz istog Odjela, Orjana Marušić Štimac, autorica materijala i provoditeljica GOO u Rijeci, Lovorka Bačić iz Centra za mirovne studije, ujedno članica GOOD inicijative, te Mario Bajkuša i Maja Šarić iz Forum za slobodu odgoja, također članovi GOOD inicijative, te ravnateljice i ravnatelji pulskih osnovnih škola i drugi gosti.

Na sastanku su, između ostalog, predstavljeni dobri rezultati provedbe GOO u Rijeci, pozitivna iskustva provedbe OŠ Šijana u kojoj se GOO provodi eksperimentalno, te planirani način implementacije GOO u pulskim školama, koja će započeti edukacijom nastavnica i nastavnika, po dva po školi, od ožujka do svibnja 2022.

Marušić Štimac je s velikim entuzijazmom govorila o interesu učenika, učincima u razumijevanju demokratskih procesa i razvijanju kritičkog mišljenja. Istaknula je i da neki roditelji biraju upis svoje djece u pojedine škole upravo zbog GOO. U Rijeci se GOO provodi od 5. do 8. razreda, dok će se u Puli uvesti u sljedećoj školskoj godini u 5. razrede, a zatim postupno i u ostale, do 8. razreda. Rijeka svoje priručnike i radne materijale za 5. i 6. odnosno 7. i 8. razrede na hrvatskom i talijanskom ustupa besplatno, što će znatno olakšati uvođenje GOO u pulske škole.

Implementiranje GOO u formalni obrazovni sustav nužno je za stvaranje odgovornih i aktivnih članova/ica društva. Aktivno građanstvo mora se početi razvijati od najranije dobi kako bi se povećala politička pismenost mladih, spriječili nedemokratski stavovi, jačala tolerancija i uključivost te razvijalo znanje i vještine potrebne za svakodnevni život u građanski uređenom društvu, izvijestili su iz Možemo Pula. (IVM)