Brodogradilište 3. maj izradilo je plan restrukturiranja, kojeg je prihvatio Nadzorni odbor, a jedan od preduvjeta za uspješnu realizaciju tog plana je reguliranje odnosa između 3. maja i Uljanika u stečaju pa su iz riječkog brodogradilišta predložili sklapanje sudskih nagodbi u postupcima između dvije tvrtke.

Tako su iz 3. maja, koji je još uvijek opterećen akumuliranim gubicima, uz plan restrukturiranja, nedavno stečajnoj upraviteljici Uljanika Mariji Ružić uputili i prijedlog sklapanja sudskih nagodbi u postupcima između 3. maja i Uljanika u stečaju, koji je i većinski vlasnik riječkog brodogradilišta.

U dopisu ističu kako je "preduvjet za uspješnu realizaciju plana restrukturiranja reguliranje odnosa između Uljanika u stečaju i 3. maja".

Podsjećaju i da je Vlada u srpnju prošle godine donijela odluku o državnom jamstvu za dovršetak gradnje 527 te da je planom restrukturiranja predviđeno kako će taj brod biti dovršen i isporučen kupcu, tvrtki Algomi, do kraja kolovoza 2024. godine.

"Kako bi 3. maj nesmetano dovršio predmetnu gradnju te uspješno vratio državno jamstvo i kredit za dovršetak gradnje 527, predlažemo zastoj postupaka koji se između Uljanika u stečaju i 3. maja vode pred sudovima na način da se između stranaka sklope sudske nagodbe", predložili su iz 3. maja.

Marija Ružić potvrdila je u petak da je skupština vjerovnika Uljanika u stečaju zakazana za 7. ožujka te da će se na njoj odlučivati o davanju suglasnosti za sklapanje sudskih nagodbi u parničnim postupcima s 3. majem, u kojima je Uljanik tužitelj.

Iz 3. maja se, pak, doznaje da će Nadzorni odbor suglasnost za potpisivanje nagodbi razmatrati 17. veljače.

Ružić je potvrdila i da se na Trgovačkom sudu u Rijeci vode postupci u kojima Uljanik u stečaju tuži 3. maj radi isplate dospjelih potraživanja, a riječ je o više od 18 milijuna eura pozajmica, predujma i nepodmirenih računa, tj. dugovanja 3. maja prema Uljaniku, koja su nastala prije stečaja Uljanika.

Predloženom se nagodbom predviđa da 3. maj prizna tražbine Uljanika i obveže se dugovanja podmiriti nakon predaje samoiskrcavajućeg broda za prijevoz rasutog tereta (novogradnje 527) naručitelju, a najkasnije do kraja veljače 2025. godine.

Prema neslužbenim informacijama, plan restrukturiranja 3. maja predviđa prebacivanje poslovanja na tvrtku kćer "3. maj Rijeka 1905" , koja je osnovana 2017. godine tijekom izgradnje tankera Santiago, a sada je naaktivna.

Kada se ostvare potrebni uvjeti, ta bi tvrtka, bez financijskih opterećenja iz prethodnih razdoblja, ugovarala nove poslove, dok bi aktualne poslove završio 3. maj.

Stečajna upraviteljica Marija Ružić rekla je i kako 3. maj od Uljanika u stečaju gotovo nema potraživanja.

No, 3. maj ima znatna potraživanja prema Uljanik brodogradilištu u stečaju, koja su nastala na osnovi danih pozajmica, rekla je dodavši da je riječ o tražbinama drugog višeg isplatnog reda, za koje se ne očekuje da će biti podmirene.

Podsjetila je i da su do sada za kupnju oko 88 posto dionica 3. maja bila objavljena dva javna poziva, ali zainteresiranih zasada nije bilo. (Hina)