Hrvatski telekom, A1 Hrvatska i Telemach Hrvatska, telekom operatori koji posluju u Hrvatskoj, odlučili su od 1. srpnja povećati cijene nekih svojih usluga, a uglavnom je riječ o mobilnim uslugama, piše u četvrtak Večernji list.

Povećanje cijena telekom usluga, s obzirom na inflatornu atmosferu i pritiske koji su obuzeli tržište, bilo je tek pitanje vremena, navodi dnevnik.

Već neko vrijeme, na raznim konferencijama i panelima na kojima su telekomi predstavljali dostignuća moderne tehnologije, poput nove generacije mobilnih mreža 5G ili pak metaverzuma koji će tek uslijediti, čelni ljudi telekom-operatora žalili su se na inflatorne pritiske koji ih pogađaju, posebice na rastuću cijenu električne energije. Stoga ne čudi da su svi, barem u nekom segmentu svojih usluga, odlučili podići cijene.

Ono što telekomi mogu činiti pa to i koriste jest da prepakiraju svoju ponudu u nove proizvode ili ponude dodatnu uslugu ili pak naplate neku koju su do sada nudili besplatno.

Budući da konkurencija postoji, tržište jest regulirano, a zaštita potrošača uz male napore naposljetku profunkcionira, nisu u poziciji da se igraju s korisnicima i njihovim povjerenjem pa u slučaju poskupljenja tarife ili kada upogone nove naknade, uglavnom nude ‘dodatak’ u obliku nove usluge ili povećanog podatkovnog prometa, dok korisnicima uvijek ostavljaju mogućnost prekida odnosa.

Tako su sada svi operatori prijavili povećanje cijena neke svoje usluge tržišnom regulatoru HAKOM-u. Valja naglasiti da HAKOM nema pravo utjecati na maloprodajne cijene usluga u mobilnim mrežama.

Kako pojašnjavaju iz HAKOM-a: “Svaki mobilni operator cijene određuje zasebno, u skladu sa svojom poslovnom politikom, a visina cijena stvar je poslovne odluke svakog od njih. Poskupljenje je moguće jer je to poslovna odluka operatora i/ili zbog uvođenja dodatnog prometa unutar tarife ili uvođenja/izmjene usluge”.

Korisnicima preostaje da pomno prouče cijene i ono što se sada za njih dobiva, piše novinarka Večernjeg lista Tanja Ivančić. (Hina)