Mladi ljudi koji godinama uživaju marihuanu izlažu se većoj opasnosti bespovratnog slabljenja kvocijenta inteligencije (IQ), pokazuje studija provedena u Novom Zelandu na 1.000 ispitanika, piše u utorak BBC.
IQ se smanjuje u mladih ljudi koji marihuanu počinju uživati prije 18. rođendana, dok je njihov mozak još u razvoju, navode istražitelji koji su više od 20 godina pratili skupinu ljudi iz Dunedina u New Zelandu.
Praćenje ispitanika počelo je od dječje dobi prije nego je ijedan iz skupine počeo uživati kanabis, a završeno je kada su svi napunili 38 godina.
U obzir su uzeli i druge čimbenike poput alkohola, duhana ili ovisnosti o nekom drugom opijatu kao i broj godina školovanja. Kvocijent inteligencije opao je i za 8 jedinica u mladih ljudi koji su redovito pušili marihuanu, najmanje četiri puta tjedno godinu za godinu u njihovim 20-ima, ponekad i u 30-ima, ustanovili su znanstvenici.
Profesor Terrie Moffitt s Insituta za psihijatriju na King's College u Londonu vjeruje na temelju studije "da je kanabis siguran za ljude koji ga počinju uživati nakon 18 godina, no opasan je za one mlađe".
"Rezultati istraživanja poklapaju se s nagađanjima da kanabis u mladalačkoj dobi, kada mozak prolazi kritičan razvoj, može imati neurotoksične posljedice", kaže Moffitt.
Važno je znati da prekid ili smanjenje uživanja kanabisa nije potaknuo povrat izgubljenog IQ, ističu znanstvenici koji su svoju studiju predstavili u US journal Proceedings of the National Academy of Sciences
Robin Murray, drugi profesor psihijatrije na King's College u Londonu, koji nije sudjelovao u studiji, ističe kako je istraživanje tako potvrdilo anegdotalne priče o mladima koji puše marihuanu i postižu slabije rezultate u školi, na poslu, u braku.
"Dio je folklora među mladima da mladi - koji su gotovo stalno 'napušeni', postupno gube sposbnosti i postižu znatno manje nego što se očekivalo. Ova studija daje objašnjenje zašto se to događa", kaže profesor i zagovara provedbu edukativne kampanje kako bi se stanovništvo upoznalo s opasnostima. (H)
























































Legalizacija marice bi kod nas jako pojednostavnila stvar oko produkcije, distribucije i kontrole, ali bi, očigledno, malo više svjetla palo na distribuciju tabletica i kokaina. Pogledajte malo izvješća o stanju sigurnosti na području Grada Pule i usporedite konfiscirane količine - tek par tabletica i kokaina u pravilu ispod 1 g mjesečno.
Osobno nisam nikad probao tu konoplju ali bio sam u društvu takvih kao mladić i nisam primjetio da su ti ljudi postali ološ...naprotiv,postali su čak i jako uspješni izuzev onih koji su krenuli korak dalje....
Naravno pretjerana konzumacija može izazvati i kontraefekt , pa dovesti do neželjenih posljedica.
I narvno da ja i dalje stojim iza toga da alkoholizam izaziva manje štetnih posljedica na obitelj i zajednicu,nego narkomanija.
Bijeg od lijeka - Priča Ricka Simpsona
http://www.youtube.com/watch?v=kdL7DS00Qzs&feature=related
postoji odlican dokumentarac o tome, predlazem svima da ga pogledaju, a pogotovo ovim najglasnijima na komentarima kojima su mozak isprali HDZ i katolicka crkva.
run from the cure - the rick simpson story
http://www.youtube.com/watch?v=0psJhQHk_GI
temeljem toga možemo zaključiti da nisu protiv piva za razliku
od alkosa koji u travi vide vraga. :)
to što citiraš je citat iz interesantne brošure za omladinu a izdala ju je
Diana Uvodić-Đurić, dr.med.specijalist školske medicine uz potporu
Ministarstvo zdravstva i socijalne skrbi.
onome tko ima djecu,preporučujem
http://actnow.hr/wp-content/uploads/2009/08/alkohol.pdf
U Hrvatskoj je zabilježeno oko 250 000 alkoholičara te posredno dolazimo do podatka da zbog posljedica prekomjernog pijenja trpi više od 1 milijun ljudi. Procjenjuje se da je 7,5 % odraslih osoba ovisno o alkoholu, tj. oko 4 % žena i 10 % muškaraca.
Prema podacima HZJZ u 2004. godini bolnički je liječeno 8.637 osoba zbog problema s alkoholom s prosječnim trajanjem hospitalizacije 22.5 dana.
To naravno ni blizu nije sve jer se alkoholičari liječe i zbog drugih bolesti koje nastaju kao posljedica alkoholizma (ciroza jetre, pankreatitis, itd.) i zapravo svaki četvrti bolnički krevet zauzima osoba koja se liječi zbog neke alkoholom uzrokovane bolesti.
Alkoholizam je uzrok raspada oko trećine brakova.
Očekivano trajanje života alkoholičara je od 10 do 12 godina kraće.
Stopa smrtnosti alkoholičara je 2.5 puta veća od prosjeka.
http://actnow.hr/wp-content/uploads/2009/08/alkohol.pdf
btw ja ne pušim ni cigarete a kamoli jointe ali kada bih bio prisiljen
odabrao bih prije joint nego cigarete duhana koje se krcaju raznim kemikalijama u vidu aroma i štatigajaznam.
"...šteta koju izaziva pijenje alkoholnih pića,višestruko premašuje štetu izazvanu zloupotrebom ilegalnih droga."
No comment.
Sutra ako uspiješ doći k sebi,pročitaj sve upise ispočetka,
možda je ostalo malo čovjeka u tebi pa i shavatiš napisano.
pozz
Nisam pitao da citiraš koliko je ovisnih o alkoholu,več sam pitao koliko ima alkoholičara te da to uporediš sa brojem narkomana.
Znači:alkoholičar je onaj koji ne funkcionira prihvatljivo zajednici,narkoman je onaj koji funkcionira prihvatljivo zajednici bez obzira što je psihički bolesnik pa ni ne razumije što je to zajednica??
Alkoholizam kao socijalno-medicinska bolest današnjice uzima sve više maha, te se brojka oboljelih popela na 250.000 ovisnika o alkoholu. Problem je iz dana u dan sve alarmantniji, jer se dobna granica ovisnosti spušta na sve nižu životnu dob; istraživanja pokazuju da se prva pijanstva kod dječaka bilježe već u 12. godini, a kod djevojčica u 13. godini života.
http://www.husr.hr/hr/alkoholizam-i-socijalni-rad
Zabavne su tvoje goooglelomije